Vstup do služeb
Zapojení do rehabilitačních služeb
- jednání se zájemcem o službu probíhá v rámci několika kontaktních schůzek, kde je zajištěno bezpečné a nerušené prostředí
- uživatel společně s pracovníkem mapuje problémové oblasti, domlouvá vhodné typy služeb, uzavírá zakázku, rozhoduje o typu služby, která mu bude poskytnuta
- zájemce vstupuje do služby dobrovolně, na základě svých potřeb, osobního cíle vyjasněného s rehabilitačním pracovníkem Fokusu Labe a uzavřené Smlouvy o poskytování sociální služby
Průběh setkání se zájemcem
- vzájemné představení, mapování potřeb a našich možností pomoci
- představení nabídky služeb Fokusu Labe, jejich možností a pravidel, předání informačních materiálů o službách
- vyjasnění cíle zájemce a následné uzavření písemné Smlouvy o poskytnutí sociálních služby
- sepsáním Smlouvy o poskytnutí sociální služby se zájemce o službu stává uživatelem služeb Fokusu Labe a je s ním jednáno v souladu s metodikou psychosociální rehabilitace Fokusu Labe
- jednání se zájemcem o službu i uživatelem je vždy individuální, je přizpůsobeno možnostem a potřebám uživatele
Pravidla sociálních služeb
- služba má vytvořená pravidla pro průběh služby a užívá nástroje vhodné k zajištění a poskytnutí služby (rehabilitační plány, záznamy o průběhu služby, systém vedení dokumentace, apod.)
- pracovníci k zajištění služeb využívají různých metod práce: depistáž potencionálních uživatelů, nácvik dovedností, sociálně právní poradenství, kontaktní práce, krizová intervence, case management, práce s rodinou, protikrizové plánování, psychoedukace, poradenství v oblasti zaměstnávání, rehabilitační plánování, komunikační metody (podpora, dialog, vyjednávání, přesvědčování atd.), metody psychosociální rehabilitace (šetření potřeb, plánování, hodnocení)
- průběh služby se individuálně liší dle potřeb a cílů jednotlivých uživatelů
- za průběh služby jednotlivého uživatele odpovídá jeho klíčový pracovník, který spolu s uživatelem plánuje, vyhodnocuje, popř. přehodnocuje cíle, jednotlivé kroky vedoucí k řešení a navrhuje možné postupy
- uživatel má možnost zvolený program či službu přehodnotit a zvolit v průběhu rehabilitace po dohodě s klíčovým pracovníkem program jiný
V případě nespokojenosti
- uživatel má právo podat stížnost osobně komukoliv z personálu či přímo k rukám ředitele nebo prostřednictvím schránky k tomu určené, může požádat o pomoc při formulování stížnosti
- uživatel může kdykoli ukončit průběh rehabilitace bez udání důvodů ? sepisuje se Dohoda o ukončení spolupráce, kde uživatel zhodnotí průběh rehabilitace